fredag 9 april 2010

10 saker

Här kommer en lista med det jag saknar mest från Sverige:

1 Vänner
2 Familjen, hemmakänslan
3 Språket (Att göra sig förstådd här är för det mesta helt omöjligt)
4 Maten
5 Att folk har empati för djur
6 Lufttorrheten (Faktiskt) ..och det blå himlen, stjärnorna
7 Snabbt internet
8 Att juice är juice och inte saft, och att smoothie är smoothie och inte milkshake
9 Att man har koll på allt, att man vet vart man hittar det man behöver
10 Min katt Edgar


Och en lista med saker som är bättre med Kina:

1 Billigt att äta ute
2 Billigt att åka taxi
3 Ja, billigt det mesta, du kan liksom få en timmen fotmassage, manikyr och middag för en hundring..
4 Utelivet
5 Man träffar en massa nya människor
6 Man gör något nytt nästan varje dag
7 En helt annorlunda kultur som ständigt överraskar
8 Jag kan koncentrera mig på att plugga, och slipper jobba
9 Man kan göra nästan allt i staden vi bor i, och det finns restauranger med all världens mat
10 Finns hur mycket fint som hellst här som kan köpas för pengar, och inget av det hittar man hemma


Och så klart en lista med maten jag saknar mest:

1 Ost (Finns fast svindyrt)
2 Avocado (Finns med, svindyrt det med)
3 Svenskt (grovt) bröd
4 Smoothie i affären
5 Grädde
6 Creme Fraiche
7 Saltlakrits, lösgodis
8 Matlagningsyoghurt
9 Torr cider
10 En ugn att laga all mat i

2 kommentarer:

  1. Jaa jag älskar photoscape! Och det är antiklagret! Älskar det :D!

    Jag lider med dig när jag ser listan med vad du saknar! Skulle nog aldrig klara mig utan ost, lakrits, samt kissekatten! :(

    Pusskram!

    ps. när du kommer hem får vi ha en rejält tjejkväll med 9f gänget! (: .ds

    SvaraRadera
  2. Men GUD vad jag lider människa, ett liv utan ost är ett liv utan nånting av värde! Skämt och sido. Hoppas att det bra med Kina väger upp det dåliga tills du kommer hem baby!

    KÖSS!

    SvaraRadera