torsdag 1 april 2010

Neonskyltar och tåg

Här går det undan. Nu (i måndags) har Alexanders syster och mamma anlänt. Det var riktigt kul att se dem. Vi planerar in mycket på dagarna. Jag vill inte missa något kul så jag hänger såklart med Alex, Julia och Gun-britt på dagarna. Skolarbete hinner jag bara med om jag skippar movietime på kvällen. Vi har hunnit med en hel del shopping, en stor matmarknad, härling restauranger och tagit med dem på kända gator och till mysiga distrikt. Ikväll bär det äntligen av till Beijing, vi tar nattåget som går 21.35 och tar cirka 11 timmar. Vi har bokat en kupé med 2 små våningssängar. Det blir spännande att se hur Alexander får plats med sina 197 centimeter. Det känns i alla fall bra att åka på natten. Då får man liksom en extra dag. I Beijing ska vi äta pekinganka och se muren har vi kommit fram till. Och shoppa. Sen får vi se vad det blir. Vi åker hem på söndag eller måndag kväll.

Torkad ödla i hälsoaffären


Iunnan Garden










På Cheap Road


Ny kjol



Nanjing Road


Om Beijingresan får ni höra på måndag när vi kommer hem!

2 kommentarer:

  1. oj oj oj! HUR smakade ödlan? :O
    GRYMT fin kjol :) Passade dig jättebra :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin kjol och opraktiska trosor! Skjorta på köpet!!! :S Jag vill också vara med!! Kram Kram Mamma

    SvaraRadera