tisdag 9 mars 2010

Shanghai

På mångas begäran kommer här min blogg. Jag har alltid tänkt att jag skulle vara den som inte skaffade en, men så blev inte fallet. Nu är jag i alla fall på plats, i Shanghai. Det är helt underbart att äntligen vara framme, här och hos Alexander.

Lägenheten är jättefin. Här är huset. Det är en femrummare på våning 22 som ligger på Lingping Road i området Hongkou, och delas med Fredrik, Markus, Matthew och Alexander såklart. Bra killar. Det är inte ett område som är tätbefolkat av turister och västerlänningar, men det gör inte så mycket. Maten blir billigare på det sättet;)

Här är våran utsikt från balkongen en klar kväll.

Vädret är omväxlande, ungefär snö ena dagen och 22+ och sol nästa. Riktigt klart verkar det aldrig bli, i alla fall inte tillräckligt för att på ett ordentligt sätt se hur stor staden egentligen är.

Maten är god och hemskt billig.

Det är lite svårt att i djungeln av allt gott som serveras utskilja kött som man gärna undviker, men min knappa kinesiska och deras dåliga engelska.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar